Wzór na prostą świnkę na szydełku

Ostatnio miałam tygodniową przerwę w publikowaniu postów. Było to spowodowane chęcią odpoczęcia od wszystkiego. Musiałam zaszyć się w samotności i przemyśleć kilka spraw. W między czasie powstał taki mały chlewik. Jestem ciekawa czy będą się Wam  podobać.

DSC_0476

Do wykonania świnki potrzebujesz:

  • 50 g włóczki Performance – kolor różowy
  • szydełko 1.90 mm
  • wypełnienie – kulka silikonowa
  • igła do zszycia maskotek
  • oczka

Z powyższych materiałów uzyskasz maskotkę wysokości ok 17 cm (plus minus 2-3 cm).

DSC_0369

WZÓR NA RĄCZKI:

Rząd 1: Magic ring z 6 oczek (6)

Rząd 2: co dwa oczka wykonaj po dwa półsłupki w oczku (12)

Następnie przerobić 14 rzędów w każdym oczku po jednym półsłupku (12)

Rząd 17: zebrać co 2 oczko po 2 oczka w jeden półsłupek (6)

Następnie zakończyć ścisłym oczkiem. Zostawić dłuższy kawałek włóczki – będzie potrzebny do zszycia rączek z całością. Wykonać należy dwie rączki zgodnie z powyższym schematem. Rączek nie należy wypełniać kulką silikonową – dla lepszego efektu po prostu zostaw je „puste”.

DSC_0479

Wykonajmy teraz tułów misia – zaczynamy od nóżek:

Rząd 1: Magic ring z 8 oczek (8)

Rząd 2: co 2 oczko wykonaj 2 półsłupki w jednym oczku (12)

Rząd 3: co 2 oczko wykonaj 2 półsłupki w jednym oczku (24)

Rząd 4: co 2 oczko wykonaj 2 półsłupki w jednym oczku (48)

Rząd 5 – 8: przerabiaj w każdym oczku jeden półsłupek (48)

Zakończ jedną nóżkę oczkiem ścisłym a następnie wykonaj drugą nóżkę zabawki tym samym schematem. Pod koniec pracy weź pierwszą nóżkę i połącz z drugą. Wystarczy, że zbierzesz 45 oczko jednej nogi z 45 oczkiem drugiej, przerób oczkiem ścisłym. Następnie zbierz 46 oczko pierwszej nóżki z 46 oczkiem drugiej nóżki i przerób oczkiem ścisłym. Czynność powtórz dla 47 i 48 oczka obu nóżek. Następnie przerób na około maskotki (nie przerabiaj tylko połączenia obu nóżek. To pozostaje w środku i będzie niewidoczne. w ten sposób uzyskałaś 1 rząd tułowia. Jak wykonać kolejne rzędy? Postępuj zgodnie z poniższym schematem. Zaczynamy od 2 rzędu:

Rząd 2 – 3: przerób w każdym oczku tylko po jednym półsłupku tak aby nie było żadnej przerwy pomiędzy nóżkami. (48)

Rząd 4-6: co 8 oczko wykonaj 2 półsłupki w jednym oczku (60)

Rząd 7 – 15: przerób w każdym oczku tylko po jednym półsłupku (60)

Rząd 16: co 8 oczko zbieramy 2 oczka w jeden półsłupek (48)

Rząd 17: przerób w każdym oczku tylko po jednym półsłupku (48)

Rząd 18 – 22: co 8 oczko zbieramy 2 oczka w jeden półsłupek (36)

Rząd 23 – 24: w każdym oczku przerób po jednym półsłupku (36)

Rząd 25 – 26: co 4 oczko zbieramy dwa oczka w jeden półsłupek (18). Zakończ oczkiem ścisłym. Pozostaw dłuższy kawałek włóczki na zszycie maskotki.

W ten sposób uzyskaliśmy tułów naszej świnki. Przez pozostawiony otwór należy dokładnie wypełnić tułów kulką silikonową (tudzież innym wypełnieniem do maskotek jakie stosujecie).

WZÓR NA GŁOWĘ: żeby nie przedłużać polecam Wam zajrzeć tutaj. Znajdziecie tutaj opis jak wykonać głowę do Misia, natomiast wykorzystałam ten sam wzór żeby wykonać główkę tej świnki.

DSC_0491

SCHEMAT NA USZY:

Rząd 1: 6 oczek łańcuszka (6)

Rząd 2: w 1 i 4 oczku przerobić po dwa półsłupki (8)

Rząd 3: w 1 i 5 oczku przerobić po dwa półsłupki (10)

Rząd 4: w 1 i 6 oczku przerobić po dwa półsłupki (12)

Rząd 5: w 1 i 7 oczku przerobić po dwa półsłupki (14)

Rząd 6: w 1 i 8 oczku przerobić po dwa półsłupki w każdym (16)

Zakończyć oczkiem ścisłym. Następnie pozostawić dłuższe kawałki włóczka na doszycie uszu do całości. Uszy składamy na pół – nie wypełniamy!

WZÓR NA NOSEK:

Bez tytułu.png

Następnie przerabiaj po jednym półsłupku tylko w zewnętrznej nitce powyższego schematu. To tak jakbyś oczko dzieliła na pół. Jest to bardzo ważne gdyż wtedy nosek załamie się tak jak na zdjęciu powyżej. Przerób tak pierwszy rząd, Drugi rząd w każde oczko po jeden półsłupek. Zakończ oczkiem ścisłym.

Maskotkę należy teraz zszyć. Tutaj mała podpowiedź – przed szyciem zepnij maskotkę szpilkami tak aby uzyskać proporcjonalny wygląd i dopiero zszywaj 😉

Na sam koniec oczka i gotowe! Pochwalcie się jak Wam wyszło 😉

Reklamy

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )