Jak wykonać plecak na szydełku krok po kroku

Obiecywałam i słowa dotrzymam. Dzisiaj zaprezentuję Wam mój plecaczek z włóczki KotToOn Barbante Yarn. Przyznam szczerze, że był niesamowicie pracochłonny ale chyba było warto. Oceńcie sami 🙂

DSC_0247

Do wykonania plecaczka potrzebujesz:

  • motek 250g włóczki koloru bazowego (u mnie był to biały)
  • motek 250g włóczki koloru dodatkowego (ja wykorzystałam fiolet)
  • zapięcie do plecaczka (ewentualnie jakiś guziczek, ja zostawiłam klapkę bez zapięcia, ale chyba jednak coś wszyję
  • szydełko 6mm

DSC_0106

Pracę nad moim plecaczkiem rozpoczęłam oczywiście od spodu. Na sam początek wykonałam łańcuszek z 20 oczek. Jeżeli chcecie większy plecaczek możecie dodać oczka, należy jednak pamiętać, że może się okazać, że braknie Wam włóczki, więc jeżeli myślicie o większym plecaczku po prostu kupcie więcej włóczki.

DSC_0390.JPG

Na końcach łańcuszka wykonałam po 3 półsłupki (w pierwszym i ostatnim oczku łańcuszka), następnie pierwszy rząd z obu stron przerobiłam półsłupkami. Każdy rząd przerabiałam półsłupkami.

Bez tytułu

2

Kolejnym krokiem jest wykonanie boków plecaczka. Wystarczy, że w każdym oczku spodu przerobisz tylko jeden półsłupek. Wzór dowolny jaki tylko chcesz. Ja przerobiłam 4 rzędy włóczką fioletową (tą samą co spód plecaka). Następnie w 5 rzędzie co 5 oczko przeplatałam białą włóczką (wykonałam w 5 rzędzie tylko 1 oczko białą włóczką). Następnie w 6 rzędzie co 4-6 oczko przerabiałam białą włóczką. W 7 rzędzie 3-7 oczko przerobiłam białą włóczką, powtórzyłam aż białe trójkąty się połączyły. Później białą włóczką przerobiłam półsłupkami kolejne 3 rzędy. Następnie 2 rzędy fioletem i kolejne 26 rzędów białą włóczkę. nie dodawałam ani nie odejmowałam oczek. Przerabiałam po tyle samo oczek. na sam koniec ostatni rząd przerobiłam filetową włóczką.

DSC_0147

Kolejnym wyzwaniem jest wykonanie pasków plecaczka. Tutaj pomocny będzie filmik, który nagrałam na YouTube.

>OGLĄDAJ TERAZ<

pasek na szydełku.JPG

W zależności od wzrostu dziecka wykonajcie tak długie paski. Mam nadzieję, że nie będziecie mieć problemów.

Największym wyzwaniem jest klapa do plecaczka. Ja wykonałam ją zaczynając od 8 oczek magic-ring którego nie zamknęłam w koło a w podkowę. Następnie w każdym oczku przerobiłam dwa słupki. Następnie przerzuciłam robótkę na lewą stronę i zaczynając od oczka, na którym skończyłam poprzedni rząd przerobiłam w każdym oczku po dwa półsłupki. Jak widzicie wzór taki powstał ze względu na przemienne wykonywanie na prawej stronie robótki słupków natomiast po lewej przerabiałam zawsze półsłupki. W najbliższym czasie wrzucę filmik na mojego YouTube więc zapraszam do subskrybji.

DSC_0125

Całość pozszywałam. Z fioletowej włóczki zrobiłam warkoczyk – pół metra – i przeplotłam przez górę plecaka tworząc zamknięcie.  Boki plecaka u góry lekko złożyłam w harmonijkę tak aby plecak był pojemny ale jednocześnie zgrabny i zbiegał się ku górze.

DSC_0090

Mam nadzieję, że wpis się podobał i przyda się podczas Waszej przygody z robótkami. Dajcie znać jeżeli potrzebujecie pomocy. Jestem tutaj dla Was. 🙂

Reklamy

9 myśli na temat “Jak wykonać plecak na szydełku krok po kroku

  1. Piękny plecaczek i te kolory 😀
    Robiąc spód przechodziłaś do kolejnego rzędu “ślimakiem”, czy oczkiem łańcuszka? Pytam, bo z narysowanego schematu nie do końca to umiem “zobaczyć” 😉
    Pozdrawiam,
    Kasia

    Polubienie

  2. Witam! Od dłuższego czasu poszukuję wzoru na plecak i oto właśnie znalazłam idealny ❤ Mam jednak kilka pytań. Zawszę wolę mieć włóczki „na zapas” dlatego zastanawia mnie, ile mniej więcej zostało ci z tych dwóch motków? Jaką wysokość ma plecak? I czy nadaje się on na plecak szkolny? Z góry dziękuję za odpowiedź!

    Polubienie

    1. Czy nadaje się na plecak szkolny. Szczerze odpowiem że nie mam pojęcia. Utrzyma lekkie rzeczy Ale jak każdy plecak wykonany z tego typu materiałów nie sądzę żeby poradził sobie z mnóstwem ciężkich książek. Zależy do której klasy dziecko chodzi.

      Polubienie

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )