Szyjemy lalki – wszystko co musisz wiedzieć Część I

SZYJEMY LALKI - WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ CZĘŚĆ 1

O tym, że szyję lalki na pewno wiecie z mojego profilu na Facebooku i Instagramie. Wraz z Yulihobby postanowiłyśmy zachęcić Was do właśnie takiego sposobu spędzania wolnego czasu. Może jest wśród Was jakiś lalkarz lub lalkarka, a może pasjonatka, która bardzo chciałaby mieć swoją własną, uszytą własnoręcznie lalkę. Powiem od razu, że nic tak bardzo nie cieszy jak efekt pracy. Ba! Co ja mówię, mnie już sama praca cieszy. Chyba bardziej niż to cieszą mnie tylko opinie tych najmniejszych. Jak do tej pory same pozytywne i mam nadzieję, że tak zostanie.

Gotowi na przygodę!

Dzisiaj omówimy tylko jedną część pracy nad lalką a następnym razem kolejne. Mimo wszystko jest to pracochłonne a kiedy w grę zaczynają wchodzić detale to już w ogóle można się zatracić w czasoprzestrzeni.

Zacznę od początku. Czyli od tego jak ja zaczęłam szyć lalki. Najpierw oczywiście znalazłam lalki rosjanek na Instagramowych profilach. Były takie piękne. Postanowiłam sama zacząć. Szukałam w sieci sklepu, nie miałam nawet pojęcia z czego uszyć tą lalkę. W końcu trafiłam na sympatyczny sklepik internetowy Yulihobby gdzie jest cała sekcja poświęcona szyciu lalek (znajdziecie ją tutaj). Zamówiłam więc cały komplet na taką lalę i czekałam na paczkę. Teraz juz po raz enty zamawiam u Pani Julii i jestem niesamowicie zadowolona.

Oto co ostatnio dostałam!

DSC_0002

DSC_0005

Cała taka paka i spokojnie kilka lalek wyjdzie! Jeżeli jesteście ciekawi no to ruszamy!

Korpus Lalki (tzw. ciałko)

Różne osoby używają różnych materiałów i mają swoje preferencje. Ja zdecydowałam się na materiał bezpieczny dla niemowląt o składzie 92% bawełny + 8% elastanu. Świetnie się sprawdza do tego typu zabawek. Moim ulubionym kolorem jest oczywiście kolor cielisty (który znajdziecie tutaj). Są jeszcze dwa odcienie ecru  i oliwka. Wybór należy do Was. Wszystko zależy też jaką macie koncepcję na lalkę, jakich kolorów, tkanin czy dodatków chcecie użyć do jej wykończenia. Osobiście uważam, że tkaninę jaką wybrałam pasuje do większości, chociaż na tą ecru i ciemniejszą też mam już pomysł. Na pewno opisze w kolejnych postach także śledźcie z niecierpliwością. Aby wykonać ciałko należy również pamiętać o wypełnieniu. Ja bardzo lubię zwykłe wypełnienie do maskotek, kulkę silikonową antyalergiczną lub po prostu jeżeli macie starą poduszkę w domu jak na pierwszy raz na pewno wystarczy.

DSC_0010

Na powyższym zdjeciu są trzy kolory materiałów, o których pisałam powyżej. Jak widzicie różnią się nieznacznie, natomiast proszę mi wierzyć, w kontraście z innymi kolorami wypadają już całkiem różnie, co bardziej bystre oko może to zauważyć również na tym zdjęciu.

Wybraliśmy już kolor materiału pora na wykrój. Jeżeli szukasz sprawdzonego pomysłu zapraszam Cię tutaj. Do sklepu Yulihobby.

wydrukuj_i_wytnij_szablon_lalki.jpg

Taki schemat na stronie Yulihobby dodajecie do koszyka. Realizujecie zamówienie (wykrój jest darmowy) następnie należy go wydrukować w odpowiedniej skali i wyciąć. Wtedy macie gotowy szablon. Wystarczy przypiąć szpilkami do lewej strony materiału, i wykroić. Prawda, że proste? Jeżeli tak to przechodzimy do szycia. Tutaj pojawia sie problem, jeżeli nie macie maszyny jesteście zdane na szycie ręczne ale od razu powiem, że nie wygląda to tak estetycznie jak szycie maszynowe. Ja używam maszyny do szycia. Usprawnia to znacznie pracę. Zszywam każdy element – oczywiście zostawiąjąc miejsca otwarte aby przez nie włożyć wypełnienie. Następnie przewracam materiał na prawą stronę i wypełniam kulką silikonową. Otwory zaszywam już ręcznie. Pamiętajcie, żeby używać nici jak najbardziej zbliżonych kolorystycznie do użytego materiału.

A oto próbka mojej pracy.

DSC_0082

Ubranko dla Lalki

Tutaj już możecie poszaleć w zupełności! Granicą jest jedynie Wasza wyobraźnia. Ja w tym przypadku zastosowałam bawełniany materiał w stonowanych pastelowych kolorach. Bardzo lubię też szyć ubranka z filcu. Materiał w podobnej kolorystyce znajdziecie tutaj. Kolorowy filc sprawdza się również rewelacyjnie jako dodatki, możecie wykonać z niego buciki, kapelusze, żakiety co tylko chcecie!.

DSC_0128

DSC_0115

IMG_20170113_090452

Takie właśnie buciki jak na zdjęciu powyżej.

Sukienkę dla mojej lali wykończyłam ozdobną białą koronkową tasiemką. Czyż nie wygląda słodko?

DSC_0020

Na sam koniec dodałam szaliczek wykonany z gotowych ściągaczów. Ozdobiłam guzikiem. Ale dzisiaj już nie będę Wam więcej pisać o guzikach, dodatkach i ozdobach. Gratuluję! Podstawę naszej lalki już mamy! W następnym poście opiszę o włoskach, dodatkach i innych rzeczach, które każdy szanujący się lalkarz powinien mieć w swoim warsztacie. 😉

DSC_0102

DSC_0098

Podoba Wam się moja lala? Jestem ciekawa Waszych prac!

DSC_0095

DSC_0161

DSC_0069

Jeżeli Wam się spodobał ten post klikajcie, lajkujcie, udostępniajcie. Z mojej strony zapraszam Was już niebawem na kolejną część gdzie pokażę moje ulubione dodatki i opiszę sztuczne włoski oraz w jaki sposób takie włoski wszywam. Dzisiaj zaprezentowałam lalę z włosami z włóczki, też pokażę jak takie zrobić.

DSC_0072.jpg

Zachęcam do subskrybcji i odwiedzenia moich stron na portalach społecznościowych oraz na zakupy do:

yuli-zabawki-i-akcesoria-dla-kreatywnych-logo-1438805555

One thought on “Szyjemy lalki – wszystko co musisz wiedzieć Część I

Skomentuj

